Månadsrapport juni


Då tar vi och går in i en ny månad och det är även dags för mig att ta fyra veckors semester, riktigt skönt att äntligen få gå på semester. Hur har då junimånad sett ut för mig? Jo det ska jag ta och gå igenom här nedan. 

Det blev lite mindre lön denna månaden då jag var sjuk i tre dagar.
Lön: 20,111kr
Insättning Avanza: 8000kr
Sparkvot: 40%

Förändringarna i portföljen är att jag har sålt av hela innehavet i Expres2ion Biotech och sedan fyllt på i några av innehaven i portföljen. Har även tagit in ett nytt bolag till portföljen nämligen gamingbolaget Embracer Group.

Köpt:
Embrace Group - 10st
Castellum - 13st
Bure Equity - 4st
Industrivärden - 4st
Cibus - 14st
Tre kronor - 8st
Tele2 - 10st
Investor - 3st
Intrum - 13st
Fortnox - 4st
Svolder - 5st
Axfood - 4st
Swedbank - 2st

Summa: 15,738kr

Sålt:
Expres2ion Biotech - 474st

Summa: 14,421kr

Utvecklingen i portföljen är inget och hänga på julgranen för junimånad. Jag förlorade ungefär 2000kr på min korta position i Expres2ion Biotech, det blev ingen lyckad position. 


Utdelningar:
Investor - 585kr
Cibus - 159kr
Johnson & Johnson - 84kr
Realty Income - 39kr
Bure Equity - 51kr
Sampo - 283kr
Vitec - 3kr

Totalt: 1204kr

Hur gick det för er under junimånad?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Börsen är skapad för alla människor

Min portfölj

Investmentbolaget Bure Equity