Lifehacks MyBonus

 


Hallå igen!

Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg på bloggen då väldigt mycket av min tid har lagts ner på mitt instagramkonto senaste tiden, har du tid över får du gärna kolla in mitt konto på instagram där jag heter Byggpengamaskin. 
I detta inlägget tänker jag berätta om hur jag har tjänat in en del fina pengar från cashbacksidan MyBonus. Det är väldigt enkelt och smidigt att tjäna lite småpengar om man verkligen vill lägga ner lite tid på det.

Så hur fungerar MyBonus?
Deras affärside är att erbjuda kunder att få tillbaka en viss procent av beloppet vid ett köp på någon av deras anslutna butiker. Exempelvis om du planerar att köpa lite kläder från butiken ASOS så går du in via MyBonus till ASOS istället för att gå in direkt till ASOS hemsida. 
Skulle du då tex handla för 800kr så kommer du få tillbaka 20kr till ditt MyBonus konto. 
Det är väldigt smart att använda dessa tjänster om man ändå vet att man ska köpa något online och det enda man behöver göra är att gå via MyBonus. 
Ladda ner deras egna app via appstore och kör igång, det är en väldigt lättanvänd och bra app.

Räkneexempel:
2,5% återbäring
Köpbelopp: 800kr
2,5% av 800kr = 20kr
0,025 x 800 = 20

2,5% återbäring på de köp du gör hos ASOS.

Det som är extra bra med MyBonus är att alla uttag är skattefria och klara. Man behöver dock ha minst 100kr på sitt konto för att kunna göra ett uttag till sin bankkonto. Uttagen tar oftast någon minut bara, jag har Swedbank och mina uttag har oftast kommit in efter några minuter.
Använder du min inbjudningslänk (Byggpengamaskin) så får du 50kr på kontot och är redan halvvägs till ditt första uttag. 
Man kan faktiskt tjäna pengar utan att handla eftersom några företag har en återbäring bara du tex registrerar dig till deras tjänster. Exempelvis kan du prova en gratis månad på en streamingtjänst som heter Hayu och få 35kr i återbäring. 
Det som är viktigt här är att man säger upp sin prenumeration innan prövotiden är slut, oftast brukar jag lägga en påminnelse på telefonen 2 veckor framåt i tiden.
Har man disciplin och kan följa dessa enkla råd så kan man kamma hem lite gratis pengar.

Som du ser på bilden ovan så har jag 447kr som är redo för utbetalning. Jag ska snart ta ut dessa pengar och sätta in de på börsen där jag ska skapa en portfölj som heter "gratisportföljen". Det ska bli kul och se vad dessa små pengar kan göra över tid på börsen. 
Jag har tagit ut nästan 4000kr redan totalt och det mesta är via deras gratistjänster, jag har gjort det mesta som har erbjudits och tyvärr är inte alla erbjudanden kvar men det finns några kvar.

Jag ska här nedan lista upp vad man kan göra för att kunna tjäna lite slantar, alla dessa har jag såklart själv gjort och självklart fått betalt för.

Företag:
Hayu - 35kr (Krav: Bli medlem och prova en månad gratis) 
Fortum - 500kr (Krav: Byt elleverantör till Fortum och få 500kr i återbäring + 500kr i rabatt)
Dagens Industri - 65kr (Krav: Bli medlem för 1kr första månaden)
Readly - 60kr (Krav: Bli medlem och prova gratis i 6 veckor)

Säg upp alla tjänster efter 2 veckor (Lägg in påminnelse på telefonen)

Vissa företag tar längre tid på sig med att betala ut återbäringen, det kan ta upp till 3 månader. 
Från dagen du gör ett erbjudande så tar det oftast alltid en månad tills pengarna är godkända för uttag till ditt bankkonto. Det är inte svårare än så här egentligen, det gäller bara att man har lite koll på vad man gör och har lite disciplin.

Låter det intressant så är det bara och prova på deras tjänst, använd gärna min inbjudningskod (Byggpengamaskin) och kicka igång din MyBonus karriär. Detta är inget betalt samarbete med MyBonus utan länken är endast min inbjudningskod. Jag tycker tjänsten är bra och att man kan spara lite pengar på detta då de är uppkopplade till 706st butiker. 
Kanske handlar man ofta på apoteket, matsmart eller ASOS som jag gör med jämna mellanrum då går jag bara via MyBonus och får tillbaka en återbäring. Jag tar gärna 5-20kr i återbäring för nånting jag ändå skulle handla än ingenting, många bäckar små som man säger.

Använder ni redan MyBonus? Vad tycker ni isåfall?
Har ni några frågor så tveka inte och kontakta mig. 

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Börsen är skapad för alla människor

Min portfölj

Investmentbolaget Bure Equity