Nytt bolag i portföljen



Har plockat in fastighetsbolaget Tre Kronor Property Investment och de äger fastigheter i norden med fokus på samhällsservice och livsmedel. Gillar dessa typer av fastighetsbolag som har fastigheter uthyrda till livsmedel och samhällsservice.
Jag tycker att det är en lite mer defensiv investering och absolut ingen snabb kursraket att förvänta sig här. Däremot om vi kikar på dagens direktavkastning på 6.9% anser jag Tre Kronor som en klart attraktiv aktie att köpa då de också delar ut sin utdelning kvartalsvis.
Utdelningen är uppdelad på 2,05kr vid tre olika tillfällen och 2,10kr vid ett tillfälle det gör att den totala utdelningen årligen hamnar på 8,25kr.
De har totalt 145 fastigheter och de största hyresgästerna är Systembolaget, ICA och Coop. Mat och Systembolaget är ju en bra kombination och även fast mitt innehav är väldigt lite just nu kommer jag utöka det vid nästa löning. Det jag kan tycka är en liten nackdel med Tre Kronor om jag ska vara extra petig är att bolaget har en väldigt kort historik. De noterades så sent som den 10e November 2017 på marknaden Firsth North Stockholm. Jag tror dock starkt på deras affärside och kommer fortsätta att investera i dem och casha in bra utdelningar.

Utdelningsdatum:
2020-01-15 - 2,05kr
2020-05-05 - 2,05kr
2020-07-15 - 2,05kr
2020-10-14 - 2,10kr


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Börsen är skapad för alla människor

Min portfölj

Investmentbolaget Bure Equity