Löning



Lönen hamnade på kontot redan i fredags och då passade jag på att köpa lite aktier som jag alltid gör när pengarna rullar in på lönekontot. Jag tog även in ett nytt bolag i portföljen nämligen affärssystembolaget Fortnox. De erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsbyråer kan sköta sin ekonomi och administration på ett effektivt sätt. Har haft de under bevakning senaste tiden och valde att köpa en liten post nu trots att deras aktiekurs ligger på ATH (All time high).

Lön: 21,244kr
Insättning på Avanza: 6000kr
Sparkvot: 28%

Inköp:
Tomra Systems - 3st
Investor - 1st
Fortnox - 8st
Castellum - 3st
Tele2 - 4st
Cibus - 4st
Axfood - 2st

Totalt: 5503kr

Kommer förhoppningsvis kunna sätta in någon extra tusenlapp under månadens gång, jag brukar som regel spara 8000kr varje månad men denna månaden är det lite annat som måste prioriteras före. Mina närmsta mål är att öka i Tele2 och Cibus då jag vill att de ska vara bland de starkare pjäserna i portföljen, de är båda stabila utdelare och tillför portföljen en stabil grund att stå på. Jag är nöjd med månadens köp och blickar vidare framåt.

Vad köper ni när lönen landar på kontot? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Börsen är skapad för alla människor

Min portfölj

Investmentbolaget Bure Equity